Sprzedawca w sklepie - profesjonalna obsługa klienta i organizacja sprzedaży w placówce handlu (3 dni). TERMINY 2018 ROK.
2017-08-28 13:44:49

SPRZEDAWCA W SKLEPIE - PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA

I ORGANIZACJA SPRZEDAŻY W PLACÓWCE HANDLU (3 dni szkoleniowe)

 

OPIS SZKOLENIA:

W czasie rozwoju handlu i coraz większych wymagań Klientów, nie wystarczy być zwykłym sprzedawcą, trzeba zostać profesjonalistą w swoim zawodzie. 

Rola każdego sprzedawcy w całym procesie sprzedaży jest nadal bardzo istotna, ponieważ to od niego zależy, czy klient kupi, czy wyjdzie ze sklepu zadowolony. Podstawowy obowiązek sprzedawcy to przede wszystkim obowiązek przeniesienia własności sprzedanej rzeczy i obowiązek wydania rzeczy kupującemu. Ale czy na pewno? Do tych obowiązków dołożymy jeszcze inne, o których mowa podczas szkolenia. Podczas szkolenia omawiane będą zagadnienia organizowania własnego stanowiska  pracy, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Uczestnik pozna zasady rozplanowania sali, wyposażenia i wyglądu zewnętrznego obiektu. Jednym z ważnych omawianych modułów będą techniki sprzedaży. Sprzedawcy poznają jak przygotować się do sprzedaży. Będę przygotowywać się do prezentacji, rozmowy z klientem oraz poznają zasady kultury obsługi.

Kolejne moduły szkolenia to zagadnienia dotyczące fakturowania i dokumentów, jakie występują w handlu. Uczestnicy poznają rodzaje programów do fakturowania, sposób ustalania cen. Podczas szkolenia Uczestnicy przygotowywać będą oferty, cenniki, reklamacje, gwarancje, faktury i wiele inych, potrzebnych dokumentów występujących w sprzedaży.

Omówione zostanie zagadnienie inwentaryzacji oraz dokumentowania jej. 

Reklama produktów to nie tylko ich prezentacja w mediach reklamowych. Bardzo ważna jest reklama i marketing w miejscu sprzedaży. Dla małych i średniej wielkości sklepów jest to często jedyna forma reklamy, którą mogą zastosować z uwagi na zbyt wysokie koszty pozostałych form. Umiejętność motywowania potencjalnych klientów do wejścia do sklepu jest niezbędnym warunkiem powodzenia każdej placówki handlowej. Większość decyzji o zakupach podejmowana jest w punkcie sprzedaży, pod wpływem wrażenia, jakie wywarła na kupującym preznetacja oferty.

Ostatnim modułem omawianym podczas szkolenia będą kasy fiskalne i terminale płatnicze. 


GRUPA DOCELOWA:

sprzedawcy stacjonarni, w sklepach, salonach, centrach handlowych, ekspedienci, sklepikarze


Cele szkolenia:

Uczestnik umie, potrafi:

- przygotować miejsce pracy, zaranżować magazyn i biuro zgodnie z przepisami

- samodzielnie przygotować prezentację produktu/usługi

- obsłużyć Klienta

- zachować zasady prawidłowej obsługi klienta

- budować pozytywny wizerunek

- wystawić dokumenty sprzedaży

- przygotować ofertę

- przygotować cennik

- obsłużyć kasę fiskalną, terminal płatniczy

- przygotować promocję, zająć się marketingiem

- przygotować pełną dokumentację sprzedażową i reklamacyjną


 

Program szkolenia:

1. Organizowanie własnego stanowiska pracy zgodnie z przepisami i zasadami bhp, o.p., o.ś

- stanowiska pracy

- przepisy bhp, o.p., o.ś

- wymagania stawiane lokalom

- wygląd zewnętrzny obiektu

- rozplanowanie sali

- wyposażenie (meble, wagi, programy, urządzenia kasowe, chłodnicze, transportowe)

2. Techniki sprzedaży

- wiedza o produktach i usługach

- cechy, pochwały, korzyści

- preznetacja

- kultura obsługi 

- ofertowanie

- rozmowa i komunikacja

- przebieg procesu sprzedaży

3. Programy do fakturowania:

- rodzaje programów do fakturowania

- moduły programu

- fakturowanie

- pojęcie i rodzaje cen

- marże

- podatek Vat

- podatek akcyzowy

4. Dokumentacja obrotu towarowego:

- oferty

- cenniki

- reklamacje

- gwarancje

- karta charakterystyki produktu

- dokumenty rozliczeń finansowych

- rachunki

- paragony

- faktury korygujące

- formy zapłaty

- rozliczenia gotówkowe, bezgotówkowe

- sprzedaż ratalna

- rozliczanie utargu

5. Przeprowadzenie kontroli wewnętrznej

- inwentaryzacja

- dokumentacja inwentaryzacji

6. Marketing i reklama w handlu

- czym jest reklama i marketing w handlu

- elementy tworzenia wizerunku sklepu/firmy

- przygotowanie do targów

- ekspozycja

- promocje i ich rodzaje

7.  Obsługa kasy fiskalnej i terminala kart płatniczych

- kasy fiskalne

- terminale płatnicze


Terminarz szkolenia:

29-30-31 STYCZEŃ 2018 - Poznań

26-27-28 LUTY 2018 - Kraków

26-27-28 MARCA 2018 - Rzeszów

 

 

 

 


Copyright © 2013 - 2017 Mati Consulting | Mapa strony | Google+