
Informacje organizacyjne
DOSKONALENIE PROCESU SPRZEDAŻY
(2 dniowe szkolenie sprzedażowe)
Terminy:
28-29 marca 2019 - Poznań
08-09 kwietnia 2019 - Gdańsk
08-09 kwietnia 2019 - Lublin
11-12 kwietnia 2019 - Katowice
11-12 kwietnia 2019 - Wrocław
15-16 kwietnia 2019 - Kraków
17-18 kwietnia 2019 - Rzeszów
17-18 kwietnia 2019 - Poznań
08-09 maja 2019 - Olsztyn
06-07 maja 2019 - Poznań
08-09 maja 2019 - Łódź
09-10 maja 2019 - Warszawa
10-11 maja 2019 - Lublin
15-16 maja 2019 - Katowice
16-17 maja 2019 - Wrocław
KOSZT:
1480 zł brutto / osoba
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest poznanie zasad doskonalenia pracy sprzedawcy, charakterystyki tej pracy, poznanie zasad - metod sprzedaży od momentu planowania pozyskania Klienta, aż do momentu obsługi posprzedażowej. Uczestnicy w sposób praktyczny będą przygotowywać prezentację pozycjonującą produktu/usługi, który sprzedają we własnej firmie lub zamierzają sprzedawać. Zwrócona będzie uwaga w szczególności na cechy, pochwały produktów i usług, oraz korzyści dla Kupującego. Omówione zostaną zasady prawidłowej komunikacji z Klientem. Kim jestem? Jaki powinien być sprzedawca? Na to pytanie odpowiemy sobie przy zadaniu dotyczącym mocnych i słabych stron pracy w sprzedaży. Podczas szkolenia omówione zostaną zagadnienia m.in. dotyczące etapów obsługi Klientów ale również elementy dotyczące utrzymania Klientów już obsługiwanych. Omówimy model L-S-E-O oraz UDI - czyli modele dotyczące cyklu doświadczenia kupującego oraz model w czym sprzedawca w firmie może być lepszy, szybszy na rynku konkurencyjnym. Podczas szkolenia omówione zostaną sposoby pozyskiwania klienta, wszelkie metody pozyskania, w tym tzw. „lejek sprzedaży”. Telefoniczna i mailowa obsługa klienta to również sposób pracy wielu firm. Aby te metody przynosiły efekty powinniśmy zastanowić się jakie etapy specyfiki rozmowy telefonicznej powinny być
w naszych firmach udoskonalone. Omówione zostaną pytania otwarte, zamknięte, precyzujące oraz pytania występujące na etapie od rozpoznania potrzeb do etapu zamykania sprzedaży. Ważne w pracy sprzedawcy – handlowca są dokumenty. Zaprezentujemy zasady planowania i organizowania pracy handlowca, z elementami wyznaczania celów głównych i cząstkowych z uwzględnieniem kalendarza. Ostatnie zagadnienie jakie będzie omawiane to szukanie przyczyn: dlaczego Klient rezygnuje ze współpracy?
Program szkolenia:
Jaki powinien być profesjonalny sprzedawca – przedstawiciel handlowy - charakterystyka zawodu sprzedawcy/handlowca/doradcy klienta
- cechy i predyspozycje do sprzedaży: moja wiedza o produkcie - cechy - pochwały – korzyści produktów/usług
- sposoby pozyskiwania klientów - lejek sprzedaży
- metody i sposoby pozyskiwania klienta
- utrzymywanie kontaktów z dotychczasowymi partnerami handlowymi. Dlaczego warto z nami współpracować – model: L-S-E-O
- sprawna komunikacja i budowanie dobrych relacji z klientem – UDI cykl doświadczeń kupującego
- prezentacja w pracy handlowca. Sposoby prezentacji – przygotowanie prezentacji pozycjonującej oraz oferty
- analizowanie rynku i ofert konkurencji
- telefoniczna i mailowa obsługa klienta – etapy specyfiki rozmowy
- pytania otwarte, zamknięte, precyzujące, pytania na etapie rozpoznania potrzeb, pytania na etapie doradzania i pokazywania
- negocjowanie umów i warunków handlowych
- dokumentacja w sprawach handlowych
- planowanie pracy sprzedawcy - zarządzanie czasem – plan sprzedaży i jego realizacja, systemy zarządzania bazą klientów, analiza pracy (CRM)
- obsługa trudnego Klienta – dlaczego Klient rezygnuje ze współpracy?